Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

zondag, april 22, 2007

Een heerlijke zondag morgen...

7:03
Veel te vroeg voor een uitslaap-ochtend natuurlijk. Snel naar de wc en weer m'n bed induiken. En dan lukt het natuurlijk niet meer om te slapen. Dan maar even een filmpje kijken. Eight Below; Disney films zijn altijd leuk om mee wakker te worden.
Een vriendin sms'n of ze zin heeft om later op de dag zin heeft om even bij te kletsen in de Starbucks.
Vervolgens even m'n mail checken en een spelletje spelen. Een muziekje opzetten: Clannad, The Best Of... [Chilled] Rustgevende, droom-muziek.

Ik kijk naar het plafond en bedenk hoe de noten van de muziek tegen het dak weerkaatsen en de kamer vullen. Hoe ze over me heen rollen als golven. Voor ik het weet ben ik weer weg.

Weg van deze wereld. Weg van alle leuke drukke dingen, van de saaie klusjes, weg van terra firma.
Ik ben daar waar geen mens mij kan vinden. In mezelf. In mijn droom.
Ik droom over alles:
thuis,
papa en mama, nienke, martijn, thuis,
sven, richard, roy, michael, en weer aan thuis,
vriendinnen, thuis,

wat zou hij nu aan het doen zijn,
die ligt te slapen, thuis,
maar zij ligt nog te woelen, ze kan niet slapen, thuis,

en wat doe ik,
ik denk, ik droom, over thuis, thuis.

Ik vraag mezelf, wat is thuis?

een golf van besef;
thuis is niet waar je bed staat,
niet waar je geboren bent,
niet waar je familie is,

thuis ben jij, ben ik

Nu, 9 maanden denk ik, de wereld draait om individuen die gezamelijk elkaars leven opvrolijken.

Kortgeleden vroeg ik me nog af waar thuis is,
nu voel ik me beter.
Een antwoord op deze gevoels-vraag.

Thuis zal ik hopenlijk eenzelfde dag beleven. Als ware dit een deja vu.
Want als ik thuis ben zal ik mijn thuis net zo goed missen.

Wat het leven thuis zo bijzonder maakt zijn niet de dingen, het zijn de mensen.

Jij als lezer, maakt iemand z'n thuis specialer.


Nu begin ik toch wel honger te krijgen...
Ik sta op, schiet snel wat aan, en volg mijn neus naar een heerlijk ruikend spek met eieren ontbijt (Correctie: Lunch volgens Anne).

Droomtijd: 15 min
Schrijftijd: 60 min

Labels: , ,

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Echt supermooi opgeschreven. Het zal je vast wel een erg dubbel gevoel geven om weer naar je huis in Nederland te komen... Toch kan ik niet wachten, nog 1,5 maand.

Zucht...wat gaat het toch snel :)

woensdag, mei 02, 2007 1:48:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home