Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

vrijdag, december 02, 2005

Aanmelding

Nadat ik gisteren deze blogspot ben begonnen heb ik mij vandaag officieel aangemeld voor het High School Nieuw-Zeeland programma van Travel Active. Een lang aanmeldingsformulier en nog een paar bevestigingsmailtjes en het was zover.


Nu is het wachten op een grote stapel papieren die ingevuld moeten worden: reis, visum, gastgezin, school, verzekeringen, etc, etc. Ik moet veel mensen uit mijn omgeving waaronder helaas ook leerkrachten en zulk soort typetjes een stukje over mij laten schrijven. Vervolgens een gesprekje in het engels over mijn motivatie en engelse talenkennis met de coördinatoren. Hierna wordt naar aanleiding van dit gesprekje en de ingevulde papieren een profiel opgesteld. En dit profiel moet dan weer worden goedgekeurd door mijn ouders en mij. Als dit allemaal is gebeurd worden mijn profiel en mijn papieren opgestuurd naar Nieuw-Zeeland. Hier worden deze voorgelegd aan verschillende gescreende gastgezinnen. Deze kunnen jou kiezen als ze denken dat jij wel in hun familie past. Hierna word het gastgezin nog eens gescreend en als ze dan nog eens positief uit de tests komen word er een keuze gemaakt.
Als de papieren terug zijn in Nederland is het gastgezin bekend. Ik kan daarna eventueel alvast contact met ze zoeken. Dat zal ik dan ook zeker gaan doen...

Maar nu eerst maar even wachten op die stapel