Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

maandag, juli 03, 2006

Classified Information

Over mijn gastgezin weet ik inmiddels al een heel stuk meer:
  • Mijn gastvader:
    Phillip Strawbridge
    42 jaar
    Heftruck chauffeur bij Ecolab in Hamilton

  • Mijn gastmoeder:
    Anne Ramsey
    49 jaar
    Manager van het Ngaruawahia Community House

  • Mijn gastzus:
    Natasha
    26 jaar

  • Mijn gastbroer:
    Alexander
    20 jaar

  • Mijn gastnichtje:(dochtertje van Natasha)
    Anoushka
    6 maanden

  • Gezinssituatie:
    Niemand van de familie spreekt een andere taal dan engels.
    Ik zal dadelijk een eigen kamer krijgen in het huis van mijn gastgezin.
    Er wordt in het gezin buiten gerookt.
    De familie-interesses zijn: vissen, kamperen, theater, bioscoop, rugby, lezen, "leadlighting" (glas-in-lood-ramen) en tijd doorbrengen met familie en vrienden.
    Er is geen echte religie waar het gezin mee betrokken is.
    Ze hebben een hond, Cathy, en een kat, Blinky. Cathy woont buiten en Blinky binnen.
    Niemand in de familie heeft een bijzondere interesse in muziek of sport.
    Niemand in de familie heeft een chronisch of serieuze ziekte, handicap of is mentaal ziek.
    Door de weeks moet ik om 7.00 PM thuis zijn. En in het weekend om half-12 PM.
    Niemand in de familie volgt een speciaal dieet.
    De huishoudelijke taken die van mij verwacht worden:
    • Bed opmaken
    • Afwassen
    • Helpen met koken
    • De was doen

  • Een korte beschrijving van het gezin:
    We are an easygoing family who spend a lot of time together with our extended family. It is expected in our home that everyone has an opinion and are allowed to air it. We all get on well and respect each other and all take a share in household tasks.

    Wij zijn een makkelijk gezin die veel tijd doorbrengt met onze uitgebreide familie. Er wordt verwacht dat iedereen in huis een mening heeft en dit mag uiten. We kunnen allemaal goed met elkaar opschieten, respecteren elkaar en nemen allemaal deel in het huishouden.

  • De reden om een gaststudent in huis te nemen:
    We have hosted several times before and as a family have enjoyed having the students as part of our family and showing them how we live in NZ.

    We hebben al meerdere malen eerder gaststudenten in huis gehad en hebben enorm genoten hun in huis te hebben en te laten zien hoe wij in NZ leven.

  • Een korte beschrijving van het huis en de omgeving:
    Friendly neighbourhood where everybody knows their neighbours. Distance to school is 200metres. 5 minutes away from the Waikato River and local marae. Small community & shopping centre 20 minutes walk from our home.

    Een vriendelijke omgeving waarin iedereen z'n buurtgenoten kent. De afstand naar school is ongeveer 200 meter. 5 minuten lopen van de Waikato rivier en de lokale marae(heilige plaats voor Maori). Op 20 minuten lopen is er een klein buurt- en winkelcentrum.

  • Een korte beschrijving van de activiteiten die er in de buurt te doen zijn voor de gaststudent:
    Skateboard park, local art centre that holds classes as well selling art. Sports field, squash club.

    Skateboard park, een lokaal kunstcentrum waar zowel lessen worden gegeven als wel kunst wordt verkocht. Verder is er een sportveld en een squash club.

Helaas heb ik nog geen foto's van mijn gastgezin. Ik hoop er zo snel mogelijk een paar te hebben om op deze weblog te zetten.

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Wow, het klinkt wel leuk allemaal zoals t hier staat :)
Toch wel een raar idee dat je een jaar bij een gezin komt te wonen die je helemaal niet kent eigenlijk.

nou nog 7 dagen...
en dan is het zover

dikke kus! Marella

dinsdag, juli 04, 2006 9:54:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home