Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

maandag, maart 20, 2006

Februari / Maart Journaal

Even heerlijk rustig m'n gedachten laten varen naar verre oorden en onmogelijke fantasieën.Het is al weer een tijdje geleden dat ik weer eens lekker voor deze site ben gaan zitten, en daarom doe ik dat nu maar weer eens. Even heerlijk rustig m'n gedachten laten varen naar verre oorden en onmogelijke fantasieën.
Ik heb het de laatste tijd nogal druk met van alles en nog wat: school, ckv-dagen, vakantie, schooltoneel, leesverslagen nederlands, techniek, flyway en nog veel meer. Dan is ook een logisch gevolg dat de tijd die ik over heb besteed aan mijn sociale leven en niet aan een stomme computer.

Ten eerste school:
De huidige periode op school gaat ontiegelijk snel: 7 weken om alle nog openstaand opdrachten af te maken en mij voor te bereiden op mijn laatste schoolexamens. Dit dan nog inclusief een vakantie. En er zijn nogal wat opdrachten deze periode: een leesverslag nederlands dat voor 16 maart ingeleverd moet zijn (anders is deelname van het Centraal Examen uitgesloten), Ckv1 handelingsdelen, en bij heel veel vakken het snel afwerken van het boek voor de tentamens in de weken 13 en 14.

Vervolgens de Ckv-dagen:
Vlak voor de vakantie zijn er bij ons op school altijd Ckv-dagen. Tijdens deze dagen gaan alle bovenbouw leerlingen, behalve de examenklassen, iets aan cultuur doen. Zijn kunnen kiezen uit verschillende workshops die dan gedurende de donderdag en vrijdag voor de vakantie worden gehouden. Maar helaas zij de dames van de Ckv-sectie niet zo technisch. En tja... dan komen ze weer naar de techniek toe.
Ik heb de week voor de vakantie wel de leiderschap en de verantwoording van de techniek aan Tijmen overgedragen. Een jongen die verstand van zaken heeft en een goed verantwoordelijkheidsgevoel heeft. Helaas nam ook hij deel aan één van deze workshops. Zodoende was ik genoodzaakt alle technisch aangelegenheden t.a.v. deze dagen te coördineren. En met een school waar niemand en iedereen er denkt verstand van te hebben was dit nogal een 'gerush'. Maar als afsluiting en dankjewel kreeg in gister een hele lekkere fles wijn van de Ckv-sectie.Toch wel weer een aangename verrassing.

En toen eindelijk de welverdiende vakantie:Ik boven op de berg tijdens mijn wintersport
Na al die drukte en stress was het een heerlijk vooruitzicht om op vakantie te gaan. En wel naar Saalbach-Hinterglemm... Een fantastisch ski-oord vlak onder Salzburg in Oostenrijk. Welbekend om z'n aprés ski en de gezelligheid. Het luxe 4* hotelmet sauna en zwembad maakte het natuurlijk helemaal compleet. Ik heb er geweldig geskied en onwijs van genoten. Nadat ik al 2 jaar niet meer echt heb geskied, behalve dan wat indoor baantjes bij de Uithof en Snowworld, was het een heerlijke oppepper om weer te kunnen glijden en 'carven', zoals dat bij skiën dan zo mooi heet, naar beneden. Een normale dag zag er ongeveer als volgt uit: rustig wakker worden rond 8 à 9 uur, een ontbijtbuffet, skiën tot ongeveer 4 uur, bijkomen in de sauna en het stoombad, een heerlijk 6-gangen menu en daarna lekker een filmpje kijken of even aan de bar hangen. Ik denk dat ik hier verder niks meer aan toe hoef te voegen. Of toch nog 1 ding. Toen ik terug van vakantie kwam en snel naar huis wou om Marloes te verrassen, wachtte mij een aangename verrassing op het station. Marloes was met de vrienden die ons zouden komen ophalen meegekomen en stond op mij te wachten op het perron. Toch het vermelden waard.

Het was de bedoeling dat ik dit stukje vlak na de vakantie zou posten maar helaas lukte dat even niet. Ten eerste was de computer 'er even tussenuit'en ten tweede heb ik het weer eens heerlijk druk gehad voor de verandering. Dit wil overigens niet zeggen dat het dan niet leuk is...

Na de vakantie kwam schooltoneel alweer snel in beeld. Heel snel. Ik was nog geen dag op school of ik moest alweer beslissen over de taakverdeling tijdens de voorstellingen. Toen donderdag en vrijdag de laatste repetities, voor mij overigens de eerste keer dat ik het stuk in z'n geheel zag, vervolgens een vol en druk weekend het decor bouwen en het licht en geluid afregelen. Maandag 2 generales van de boven- en onderbouw, en de rest van de week voorstellingen. Voor meer informatie hierover zie: groups.msn.com/RedLineFotografie of www.scz.nl

Hr. Ms. FloepHet is nu inmiddels weer maandag en de rust is weer een beetje weergekeerd. Over een week is zijn mijn laatste schoolexamens en daarna nog maar een paar weken tot de Centraal Examens. Gelukkig sta ik er met m'n cijfers goed voor en snap ik de stof vrij redelijk. Het enige waar ik echt voor moet werken is wiskunde. Dit begint me toch wat zwaar te vallen. Verder komt natuurlijk ook de examenstunt eraan maar ik zeg hier uiteraard niks inhoudelijks over. Ik beloof in ieder geval dat het een gezellige dag gaat worden.

Verder staan er nog wat andere dingen op het programma. Één van de belangrijkste daarvan is natuurlijk het bijwerken van Hr. Ms. Floep, mijn stijlvolle boot. De winter is nog niet voorbij of ik heb al van veel mensen te horen gekregen dat ze deze zomer weer graag mee gaan voor een Guided Tour langs alle stille plekjes van het Noord-Aa bij Zoetermeer... Verder de meivakantie, veel werken, en nog veel meer kleine leuke dingetjes.