Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

maandag, mei 15, 2006

Stressen..., ik?

Toen ik een tijdje geleden op deze weblog een stukje over de examenstress schreef had ik echt nog het idee dat ik doodzenuwachtig zou zijn vlak voor mijn eindexamens. Maar dat blijkt anders. Ik ben eigenlijk helemaal niet zo zenuwachtig. Waar ik andere mensen om mij heen zich kapot zie leren, zit ik heerlijk van het mooie weer te genieten. Lekker 's ochtends vroeg ontbijten terwijl ik buiten in de hangmat het boek Les Miserables van Victor Hugo lig te lezen. Ik kan op dit moment wel zeggen dat ik geniet van het leven.

En natuurlijk weet ik ook wel dat ik eigenlijk zou moeten leren. Maar ach, mijn cijfers zijn dusdanig dat nu ook wel eens rustig aan mag doen. Ik heb het de laatste tijd namelijk erg druk gehad. De laatste dingen op school, werken, bijklussen. En natuurlijk niet te vergeten Hr. Ms. Floep. Deze heb ik met hulp van een stel vrienden weer helemaal bijgewerkt voor een volgende fantastisch en veelbelovend vaarseizoen. Daarnaast hebben we dit jaar ook onze eigen boei neergelegd om mensen erop te attenderen dat het in de buurt van de boei een "stiltegebied" is. BOEIend zul je dan wel denken.

Stiltegebied..., ...BOEIend
De laatste tijd heb ik naast deze grotere klussen ook heel veel kleine klusjes gedaan die ik eigenlijk af wilde hebben voor ik naar Nieuw Zeeland ga. Doe-het-zlef dingetjes in huis bijvoorbeeld. Ik heb inmiddels een aardige waslijst van dingen die ik nog wil en moet doen. Dus ik ben daar ook de komende tijd nog veel bezig.

Maar natuurlijk allereerst mijn examens. A.s. donderdag heb ik M&O, vrijdag wiskunde, maandag geschiedenis en nederlands, en verder moet ik het nog even opzoeken. In ieder geval wordt het toch maar eens tijd dat ik me daarop ga concentreren. Maar wel met gezonde tegenzin.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

nou, ik zou nu maar wel ff beginnen met leren hè! Voor je het weet is het donderdag avond en dan heb je nog niets geleerd! Succes!

dinsdag, mei 16, 2006 12:42:00 a.m.  
Blogger Jeroen Wilms said...

Gelukkig heb ik dan al een examen achter de rug... Dus ik denk dat ik er wel eerder achterkom.

dinsdag, mei 16, 2006 1:03:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Genieten is veel leuker dan leren ^_^ Maar haal toch maar je diploma:p is altijd mooi meegenomen... Leerse! Enne als je even afleiding nodig hebt:P je weet waar ik woon (A)
Kusje

dinsdag, mei 16, 2006 1:05:00 a.m.  
Blogger Jeroen Wilms said...

Maar ach... Genieten is denk ik toch ook wel heel erg belangrijk!!! Ik weet je te vinden

dinsdag, mei 16, 2006 1:07:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

brrr het is nu 5 graden in Nieuw-zeeland..

woensdag, mei 17, 2006 8:12:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home