Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

woensdag, juli 19, 2006

Eerste Schooldag

Vandaag is m'n eerste echte schooldag. Na m'n gesprek eerder  deze week met de directeur moest ik vandaag weer naar school komen. Met de assistent-directeur (die zit dan weer tussen de directeur en de adjunct-directeur in) m'n rooster doornemen en m'n uiteindelijk vakken kiezen:

  • Tourisme - Toerisme
  • Hospitality - Koken
  • Physics - Natuurkunde
  • Biology - Biologie
  • Music - Muziek
  • Carpentry - Houtbewerking
Deze vakken zijn eigenlijk naar mijn idee de meest relaxde. Maar ik zit er nog aan te denken om Biologie of Muziek voor Scheikunde (Chemistry) te verwisselen. Dat schijnt wat meer practica te zijn. En aangezien het hier ook wel duidelijk is dat het voor mij echt een jaar er tussen uit is werken ze er wel aan mee.

Ik ben zojuist tijdens een 'assembly' aan iedereen voorgesteld. En eerst is het wat spannend om voor de hele school te worden voorgesteld. Maar als je ziet dat het maar zo'n kleine school is valt het allemaal wel mee. Er zitten op Ngaruawahia High School ongeveer 300 a 400 mensen. Het voordeel is dat je snel wordt opgenomen in de 'community'. Maar nadeel is dat iedereen ook echt alles van je weet. Dat idee had ik al eens op mijn oude school, het Stedelijk College Zoetermeer. Hier is het bijna een grote vriendenkring (wat niet altijd naar je zin is).

Er zitten nog 2 andere uitwisselingsstudenten op mijn school; Emma uit Frankrijk, die ik al kende van de overnachting met de organisatie en Rafael uit Duitsland, die via een andere organisatie is gekomen.

Jeroen, Emma & Rafael
Ik heb ook een account op het school-computersysteem gekregen. Ik ben dit maar meteen gaan uittesten in de lunchpauze. Want in tegenstelling tot mijn oude school mogen de senioren hier in de pauzes in de computerlokalen om aan hun opdrachten te werken. Voor de uitwisselingsstudenten worden uitzonderingen gemaakt: ze mogen ten alle tijden op messengers, mail checken, enz.. Die privileges zal ik dus zeker gaan gebruiken.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Haha echt relaxed joh!
Dat je dan zo word voorgetrokken in de computerlokalen enzo!:p
Het lijken alleen zo weinig vakken, afgelopen jaar hadden we er meer...

Hoop dat het een onwijs leuk jaar word daar op school:)

kusjes Marella

maandag, juli 24, 2006 8:06:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ziet er echt leuk uıt:D
Koken, toerisme en muziek mmm
En super leuke foto hihi
Jammer dat het bij ons nacht is als jij in de computerlokalen zit..
Ik ga zo het stadje in, terwil jij je klaar zit te maken voor school...
Veel plezier nog!
Kusje Marloes

dinsdag, juli 25, 2006 7:45:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home