Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

zondag, juli 23, 2006

Hakarimata Walkway

Kaartje!Vandaag heb ik de Hakarimata heuvelrug beklommen. Een fikse wandeling van 's ochtends 10 uur tot half 5 's avonds. Heerlijk even bijkomen en genieten van de rust. Een fantastisch bos/regenwoud waar ik waarschijnlijk nog meer uren in zal dwalen. Gewoon als ik ergens mee zit of om te genieten van de puurheid van de natuur. Voornamelijk varens waren er te vinden, maar ook flax (harakeke in het maoris, het is een heilige plant voor hun, de plant van de voorouders) en ander palmboom achtigen. Daarnaast had je er de Kauri-boom. Een belangrijke boom voor de Nieuw-Zeelandse geschiedenis. Van de hars van de boom worden sieraden gemaakt (ik zal hier binnenkort wat meer over vertellen). Tussendoor hingen een hoop lianen, zoals je ze in Jungle Book ziet. Prachtig! (Ja pap, nou moet ik het ook eens zeggen) Astonishing!


Fantastisch, als de zon er door de bomen had geschenen zou het onweerstaanbaar zijn geweest!Ik ben bij het korte pad bij Ngaruawahia begonnen en de top beklommen. Vanaf daar halverwege het pad naar het noorden waar ik een open plek vond. Daar heerlijk uitgerust en het onderstaande filmpje gemaakt. Daarna terug gelopen en het zuiderpad genomen. Halverwege hoorde ik ineens een heel schel geluid. Ik dacht even dat het een soort aapje was! Het zou goed kunnen volgens een paar locals. Als ik terugkom weet ik wat het was.

Daarna kwam ik langs een supermooie kreek. Een paar kleine watervalletjes, een kreekje..., wat mooie bomen, prachtig gewoon. Firewood Creek. Vervolgens verder gelopen naar het eind, waar ik voordat ik terug op de weg was nog over een enge hangbrug moest. Ik leef nog! M'n gastmoeder was zo aardig om me te komen ophalen.

Ik heb hier een hoop foto's gemaakt zoals ik dat ook op andere plekken heb gedaan. Ik ga ze echter niet allemaal op internet zetten. Dat is me een beetje te veel moeite. Je krijgt ze vast nog wel te zien.

Boom Panorama

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Het ziet er zeker prachtig uit....wow!
Wel is wat anders dan hier in NL!!!

woensdag, juli 26, 2006 9:50:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Zo zeker het is echt te mooi!

woensdag, juli 26, 2006 10:52:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home