Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

zondag, mei 21, 2006

Hoe is het gegaan?

Afgelopen donderdag begonnen mijn eerste examens. Kwart over 1 's middags liep ik de gymzaal binnen... Afwachtend en benieuwd wat er komen ging, ging ik zitten. Ondertussen was de stress wel gestegen. Maar nog steeds vroeg ik mezelf hoe het toch kwam dat terwijl ik vijf jaar lang heb uitgekeken naar deze dag, de eerste dag van je eindexamens, ik nog steeds de echte stress miste. Nadat ik mezelf ervan had overtuigd dat het wel goed zou komen opende Gerard Zijlstra de zitting.
Na een uitleg van een kwartier werd de verzegelde envelop, gecontroleerd en wel, verbroken en werden de eerste examens uitgedeeld. Voor mij was dat M&O (Management & Organisatie, voor de leken onder ons soort basis bedrijfskunde).
De eerste vraag was ook meteen een pittige. Maar over het algemeen bestond het examen uit 2 soorten vragen: de weggevertjes en de instinkers. De één was zo makkelijk dat je er verbaasd van stond terwijl de ander een echte hersenkraker was. Gelukkig had ik wat eten en drinken bij me. Heerlijk even als afleiding ergens op kauwen... Na een uur kwam Wim de conciërge ook nog eens langs met een heerlijk kopje koffie. Goed voor de hersenactiviteit al die cafeïne.
Na de examens natuurlijk tot half 5 wachten en ondertussen aan elkaar vragen hoe het is gegaan. Als je dan hoort hoe anderen het hebben gemaakt ga je toch wel twijfelen. Om half 5 kregen we meteen de examens en je gewaarmerkt kladpapier.
Meteen na half 5 kreeg ik 3 smsjes van m'n ouders en Marloes: "En? Hoe ging het?". Dankjulliewel daarvoor.
's Avonds natuurlijk meteen de antwoorden nakijken op internet en een richtlijn voor je cijfer bepalen.
En ook de volgende dag weer naar school voor examens. In dit geval was ik toch nog wat zenuwachtig al had ik al een examen gehad. Wiskunde was namelijk dit jaar mijn slechtste vak. Maar gelukkig ging ook dit examen precies zoals het ander.

Ik moet dus zeggen dat deze eerste 2 examens behoorlijk goed gingen. Al zeg ik het zelf. Voor m'n M&O had ik 47 van de 61 goed wat inhoudt tussen de 6.9 en de 8.9. En voor m'n wiskunde had ik 58 van de 83 wat inhoudt tussen de 6.3 en de 8.3. Ik mag hier dus naar eigen zeggen zeer content mee zijn.

Morgen heb ik eerst geschiedenis en daarna nederlands. Ik denk ook wel dat deze vakken helemaal goed komen.