Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

zaterdag, juni 24, 2006

Skype - Waarom, waar, wanneer en hoe?

Maandag heb ik jullie uitgelegd hoe je goedkoop via telestunt.nl naar Nieuw-Zeeland kunt bellen. Ik zal de komende tijd nog meer contact vormen uitleggen. Ik probeer dit op een zo duidelijk mogelijke manier te doen. Voor sommigen onder ons misschien te duidelijk waardoor het misschien wat saai is. Maar deze mensen moeten dat maar even voor lief nemen. Ik probeer te zorgen dat iedereen contact met mij kan onderhouden terwijl ik in Nieuw-Zeeland zit.

De nieuwe generatie bellen... In ieder geval gratis van computer naar computer.

Skype

Waarom?
Met Skype kun je gratis van computer naar computer bellen. Je download het programma en maakt een gebruiker aan. Met deze gebruiker kun je bellen naar al je Skype contactpersonen. Je kunt er evt zelfs mee naar een vaste 'buiten'lijn bellen. Of via een vaste 'buiten'lijn gebeld worden. Dit kost echter wel geld. Maar gelukkig het van computer naar computer bellen niet. Dit is dus de ideale manier van communicatie.

Je kan behalve bellen met de nieuwe Skype versie 2.0 ook videogesprekken voeren. Dit wil zeggen dat je elkaar niet alleen kunt horen maar ook kunt zien. Op één voorwaarde: dat beide personen over een computer met een aangesloten webcam en microfoon en speakers beschikken. Er is bij Skype ook mogelijkheid tot chatten met de ander. Dit is echter maar heel minimaal.

Waar?
Op www.skype.com kun je het programma downloaden.

Wanneer?
Je kan niet ten alle tijden via Skype bellen, chatten of 'cammen'. Je zult daarvoor gelijktijdig 'online' moeten zijn. Dat wil zeggen dat je je Skype aanzet en een verbinding hebt met de Skype-servers waar je via belt. Je kan mij bijvoorbeeld mailen om een afspraak te maken om te bellen via Skype. Of als ik natuurlijk 'online' ben kan het altijd. Maar pas op!, je kan via Skype maar met 1 persoon tegelijk bellen. Dus al wil ik iedereen nog zo graag spreken tegelijk, ik kan er maar één tegelijk spreken.

Hoe?
Download het programma op www.skype.com.
Vervolgens installeer je het programma op je computer. Daarna stel je alle instellingen naar wens in.
In het hoofdvenster kun je een gebruiker toevoegen.
Voeg 'jeroenwilms' toe.
Vervolgens moet ik jou dan accepteren.
Daarna kunnen we bellen...

1 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik heb je toegevoegd hoor :D

dinsdag, juni 27, 2006 12:42:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home