Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

zondag, juli 30, 2006

Get on the piss...

RTD'sHet feestje van Daniele was erg geslaag moet ik zeggen. Toen ik aankwam waren er niet zo veel mensen want die waren net naar het benzine station...

Als kadootje had ik een douche-zeep set gekocht. Een kadootje geven is hier zoiezo al ongebruikelijk maar hetgeen ik gaf was wel heel bijzonder. Alle meisjes zovan: "Where did you buy that? Did you go in like a girl-shop?". "Ja, waar denk je anders dat ik het gekocht heb...?". Dat het nou zo bijzonder is om zo'n winkel binnen te gaan, nee. Hoe vaak Michael en ik wel niet in de Tuinen heb gestaan om een kadootje voor iemand uit te zoeken... Vaak.

Aan het eind waren er heel wat mensen in de kleine koude garage die dienst deed als zaaltje... Binnen mocht niet vanwege haar kleine zusjes. Een paar tuinstoelen onder de carport en een paar in de garage, een stereo, en heel veel drank. Waar ik wat bier had verwacht waren het hier voornamelijk RTD's. Ready To Drink's. En iedereen die nieuw was nam zijn eigen nieuwe rommel mee. De bier-voorraad van 6 flesjes was al weg... Dus tja...

Het volk was hier heel gemengd. Maar de muziek niet: HipHop en R&B! En waar hou ik niet van: HipHop en R&B. Maarja..., na het eerste uurtje kon ik er langzaam aan naar luisteren. Ik moest wel.

Alcohol, hetgeen hier heel andere normen en waarden kent dan in Nederland en Europa.Om 12 uur moesten alle jongens weg van de moeder. Ik ben toen samen met wat anderen, waaronder een klasgenote Ayla die me uitnodigde, naar een ander feest gegaan. Daar werd ik voorgesteld aan de lokale gangsta's. En daar was het geen gemengd volk... Alleen maar 'getinte' (om het even politiek verantwoord te houden) mensen. Ik was de enige blanke en ook nog eens de langste...

Ik werd aan iedereen voorgesteld door Ayla en daarna alleen gelaten met 'the guys'. Geweldig die mensen... De meeste bleken bij mij op school te zitten, meteen een lekker onderwerp om af te kraken. En daar kwamen leuke gesprekken en discussies uit.

De Hiphop stoorde me ook hier weer maar hier was meer actie dus meer afleiding.

Om 4 uur 's nachts ben ik maar naar huis gegaan. Maar dat feest was nog lang niet afgelopen. Ik hoorde later dat dat rond 6 uur 's ochtends was...

Het fenomeen dat ik net uitgelegd heb heet hier:
"Getting on the piss!"
Dit gebeurt eigenlijk elk weekend. Het doel is gewoon zo snel mogelijk of zo goed mogelijk drinken. En waarom het zo heet? Ik heb geen flauw idee.

2 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou ja dan heb je weer wat te doen, toch :P

vrijdag, augustus 04, 2006 5:12:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Pff, als ze het daar al vreemd vinde 1 cadootje in een wijfeshop te kope.. wtf zijn wel dan? ShopNichten? :P Ik zit hier in spanje en kan de Tuinen helemaal ruiken ;)

zaterdag, augustus 05, 2006 12:03:00 a.m.  

Een reactie posten

<< Home