Dagen Uren Minuten Seconden
Als de afteller het niet doet even op F5 drukken of vernieuwen.

zaterdag, augustus 26, 2006

Generosity ten top

Even updaten...

Een heerlijk vrij zaterdagje is altijd een heerlijke tijd om even aan je website te werken. Beetje knallen met een al oude en klassieke CD Reminisce en gewoon je gedachten laten gaan... Maar ook eerdere gedachten even lekker op papier zetten. Een methode die goed werkt om je hoofd koel te houden.

Ik kijk er erg naar uit om m'n ouders, broertje en zusje te zien met de kerst. En rond die tijd ergens ook Sven.

Ik ga zo mijn Auckland stukje afmaken. Ik heb deze week niet echt de tijd gehad om te schrijven. Wat school dingen en een paar keer naar Hamilton. En mijn gastvader had een drukke handelsweek met z'n Trade Me. De NZ Marktplaats wordt hier ontiegelijk veel gebruikt. Je kunt er daadwerkelijk alle krijgen. Veel mensen houden dit ook zeer goed in de gaten zoals Phil.

Binnenkort moet er als het goed is een stukje van Anne & Phil komen. Over de afgelopen tijd en hoe zij het ervaren. Ik heb ze gezegd rustig aan te doen. Dus het kan even duren Kiwi's kennende...

Marloes zit nu een weekendje in Parijs. En god wat mis ik die! Ben eigenlijk wel een beetje jaloers op d'r (moet ik zeggen vanuit de aardse hemel...).

Hier zijn nog wat gedachten van de afgelopen week die ik soms in mijn 'dagboekje' opschrijf:
  • God wat ben ik gewend aan het Hollandse luizenleven...
  • Vandaag kreeg ik een lieve brief van Cis. Heel leuk dat je er aan dacht!
  • Alweer de bus gemist in Hamilton. Ik moet toch wat meer aan mijn tijden gaan werken. Gelukkig komt Phil me zo ophalen.
  • Iedereen hier zegt tussen alles iets als; 'you know','sweet','yeaah,no' of iets anders wat er erg op lijkt.
  • Ze zijn hier zo ontiegelijk lui! Werken kennen ze hier niet eens echt.
  • De criminaliteit is in ieder geval in mijn dorpje vrij hoog al zul je dat nergens terug vinden in statistieken vanwege de handjeklap mentaliteit.
  • Het wiet gebruik is hier ongeveer 70 tot 80% onder de jongeren. Al is het hier illegaal er wordt hier meer geblowd dan op een Nederlandse middelbare school. De mentaliteit ten op zichte van drugs is vrij gelijk aan die ten op zichte van drank.
  • De 9 tot 5 mentaliteit heerst hier vrij zwaar.
  • In sommige opzichten is het hier echter een echte prestatie maatschappij. Voornamelijk op het gebied van sport.
  • De Maori's kunnen ontiegelijk arrogant zijn. Heel erg met het idee van dit is ons land dus wij maken hier wel even de dienst uit. Soms vrij storend.
  • Een cultuurschok is iets wat je alleen kan meemaken als je daadwerkelijk voor een exchange/uitwisseling of iets dergelijks gaat. Heel apart. Ik ga hier nog wel meer in een apart artikel over schrijven...



Met Kelly krijg ik ook steeds meer een band. Over het algemeen met honden trouwens. Heel cool om dat te merken. Hier een mooie foto van mijn kleine grote vriend.

Woef... Neehoor, hij is heel lief en blaft praktisch nooit!

3 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik wil ook een hond!! :P Aan dat soort kleine dingen denk je waarschijnlijk niet als je denkt aan een jaar naar NZ gaan, maar tis wel grappig dat je nu een jaartje kan ervaren hoe het is om een groot huisdier te hebben :P

Ben benieuwd naar t stukje van Phil & Anne!
xxx

zaterdag, augustus 26, 2006 8:58:00 p.m.  
Anonymous Anoniem said...

Dat stukje van phil & anne kan ik best wel VOORSPELLEN :P (tijd niet gedaan trouwens.. krijg steeds meer de neiging om dr vanuit te gaan dat ik toch wel gelijk heb) :P.. Over een half jaartje luister je niet meer naar Reminisce, dan is 't alleen nog maar hip-hop (dat was dus een voorspelling die ik meer in twijfel neem xP)..

Ik kan me trouwens best wel indenken hoe je reageert op die mensjes die zo arrogant zijn als ... (bedenk zelf maar een naam).. tis natuurlijk niet zo dat je daar anders reageert op de mensen dan dat je in Nederland doet ;)

M'n beeld van de mensen daar is trouwens wel weer gedaald, het feit dat je naar een land gaat waar het belangrijkste levensmiddel, voor de jeugd, Wiet is geeft me ineens een heel ander beeld van jou.. Iets op te biechte Jeroen?? :P

Verder doet 't stukje: Heel leuk dat je daaraan dacht! me ineens denke aan een ochtendje aan je ontbijt tafel.. geen verder commentaar.. :P

Spreek j snel.. Ciao

zondag, augustus 27, 2006 5:21:00 a.m.  
Anonymous Anoniem said...

Ben weer terug hoor lief. Ik heb jou ook gemist! Ik wou dat we gewoon bij elkaar waren, of dat nou in Nieuw-zeeland of in Parijs is..

maandag, augustus 28, 2006 8:31:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home